ikan kelaparan...please feeds them by clicks inside the pool...

Tuesday, May 10, 2011

bulan tujuh yang tak akan sampai.

kalau dihitung memanglah sekarang bulan may.bulan julai akan tiba.tp bukan kalender yg aku nak ceritakan sebaliknya sekitar yg terjadi dalam kurang tujuh bulan tu.hmmmm.ketahuilah wanita adalah makhluk paling aneh sekali.inilah makhluk paling tersukar kau nak fahami.dalam sekelip mata mereka boleh berubah tanpa kau sangka.kenapa die berubah itu yg buat kau terkaji-kaji.walaupun sebenarnya kau tahu kebenaran dan hakikat yang terjadi, aku diamkan saja macam tak tahu apa2 yg jadi dlm hidup kau.sepatutnya kau malu atas perbuatan kau tu.biarlah lena diulit intan, mmg lumrah dunia kelak penyapu tua dan buruk tidak berguna lagi.masa tu barulah kau sedar siapa kaca siapa permata.sememangnya kau kejam persenda nilai sebuah kejujuran dan kesetiaan.memang aku berat nak padam semua kenangan kita bersama.siapa yg rangkul engkau masa kau susah.siapa yg lihat airmata kau??mgkin kau xpernah fikir semua tu.siapa yang tenangkan kau masa sedih.begitu senang kau pergi seolah-olah tiada apa yg berlaku semata2 demi kepentingan diri.kau sia-siakan masa depan kau.oh malangnya engkau.memang engkau yg berubah bukan aku.engkau bukan yg dahulu aku mula kenal.biarlah org yg pandai menghargai apa itu nilai perhubungan dan pengorbanan terus untung dalam perhubungan.dan aku tak rugi apa2 dan tak pernah kesal kenal kau malah bersyukur atas pengajaran ini.satu pesan aku.kau tinggalkan aku ketika susah, jangan cari aku bila aku senang nanti.ada saatnya mmg terlambat utk kau kembali.
"u could be mad as a mad dog,
at the way things went,
u could swear, curse the fates,
but when it comes to the end,
U HAVE TO LET GO..
"
cukup mudah bagi kau membuat simpulan.bila cukup aku kuat aku pergi tinggalkan semua seperti kau pinta.jangan dicari kemana aku pergi itu syaratnya.aku lepaskan semuanya.tiada dendam tiada sengketa.smpai ketika akan aku maafkan kau juga suatu hari nanti.biarkan kenangan kita bersemadi di sepanjang tepian Sg Melaka.sememangnya pohon bakau itu lebih memahami.biarkan kenangan itu berkocak bersama air sungai lalu bebas ke Selat Melaka.Sejarah Melaka mangkat bersama perasaan ini.

2 comments:

Anonymous said...

fuyyoh!!

-cikhannah- said...

hukhuk sedih plak aku bace!