ikan kelaparan...please feeds them by clicks inside the pool...

Wednesday, January 14, 2009

mencari barang yang hilang...

hye ...
bertemu kembali setelah lama x mengupdate blog ni...
tup tap dah masuk sem baru...
sekejap je masa berlalu...
sbnarnya byk benda nak dkongsikan,
tp memandangkan keupayaan nak menulis pada waktu malam adalah terhad,
maka yang maka mana2 yg termampu je la mampu di tuliskan...
waktu nak post entry ni,
cuaca gelap...
malam mmg la gelap....
ceh
tergerak nak bercerita pasal selimut...
alkisahnya bermula begini....
sem lepas aku ada se hamparan selimut yg sangat tebal...
kalau nak di ikutkan,
selimut tu memang berhantu...
bkn la hantu seram tapi
huh....
kalau dah sarung selimut tu memang payah nak bangun kelas...
hahahaha
kerana keenakkan kehangatan yg menyelubungi badan...
aku paling sayang kat slimut tu...
tanpa selimut tu memang aku x boleh tdo...
mata ni mmg payah nak tutup lau x selubung...
tapi yang pelik nya selimut tu hilang ble dah ujung2 sem....
tak dapat dipastikan mane ilang selimut tu...
nak kater org pnjam x gak...
1 wing aku dah cari...
x jmpa gak...
tu yg wat aku musykil...
last tym aku nmpk slimut tu aku letak ujung katil.
lepas tu dua hari aku tdo umah sewa kwn aku kat lorong mak gayah...
balik dari situ yg selimut tu dah x kelihatan...
yg sayunye awal sblum masuk sem tu mama dah pesan...
jaga baik2 selimut tu jgn hilang...
aku pun jawab la....xkan la selimut besar nak hilang...
hah tu la ckp mak jgn di balas...
ada betul ak ckp mama tu rupe2nye...
anyway bkn ni je barang yg aku hilang sejak msuk sini...
dah bnyak...ada yg kcik pun ada...
tp tu x heran la..yg peliknye slimut tebal bsar bleh ilang....
hmmmmm
so skang aku hanya da selimut yg nipis je...
mas nak masuk sem haritu segan je nak mintak mama slimut bru...
huhu.yela aku dah terhilangkan selimut die...
mase die nak bg aku selimut tu berat je hati die...
tp aku desak gak...naluri ibu kan slalu mengalah...(slalunye tu selimut digunakan tetamu yg bertandang dan bermalam dirumah)
tp yg aku syg lg 1 bnda ilang ialah tie maroon ayah ku...
tie tu die bg mase aku nak msuk uitm dlu...
tu tie die mase muda2 dulu...
sayangnye......
lau nak di ingat2kan ada lg few things yg ada sentimental value ilang...
pepatah ada kata jgn dkenang barang yg lepas...
tp kalau la aku dapat jmpe brng2 yg ilang tu kan ke seronok kn?

4 comments:

Taz Jaafar said...

betul2. i pon da hlg byk brg yg berharga. plg latest i punye pendrive. dah la byk gile gmbar. xde copy kt mane2 plak tu. haih.

wapicakir said...

xjmp gak ke pendrive tu?
hmmmm i pnah ilang skali gak...
tp jmp balik la pastu...
sayang gak kan lau ilang pendrive...

Taz Jaafar said...

dulu ade hilang sekali kat lab. tapi naseb baik buchaw jumpe dia pulangkan. kali ni hilang kat mane ntah. pasar malam umah i kot. haram la nak jumpe balik. huhu

wapicakir said...

harapan la nak jmpe balik lau ilang kat pasr malam...
beli baru je la...
murah je kot...
=)
barang ilang dikenang jangan...