ikan kelaparan...please feeds them by clicks inside the pool...

Friday, January 23, 2009

RHB Bank...Rational Human Behaviour (RHB)


smalam aku and the gang-faz,nunu,fiza,syu- diberikan tugasan oleh en. kamal...
Fin 364-Lending;assesment and management...
kami dikehendaki membuat temubual dgn pihak bank...
maka terkeluar la nama bank RHB untuk group kte org...(stiap goup lain bank)
hmmm
temubual tu memerlukan kami bertanya mengenai deposit product yg ditawarkan oleh RHB bank,loan product yg dey all provide kat customer serta interest rate 4 both services...
maka kami pun fikir nak choose branch yg kt segamat ni je...
so pagi td aku online la n go into rhb webpage nak cr contact address n phone no...
dapat la contact RHB Segamat...
aku kol and try to explain la what we need and the purpose of the interview...
unluckily rhb bank segamat xnak accept our interview ngan reason dorang bizi la...xlayan stdent appoinment...and die kate dey need a letter and the letter suppose to be send 1st to hq...
and...
if die ckp dgn nada yg lembut dan rendah its ok...
BUT...
aku merasakan layanan yg diberikan seharusnya lebih mesra pelanggan...
mgkin kerana berlainan kaum(tidak berniat untuk racist-jelas tidak dikatekan kaum ape si pengurus td)maka berlaku mis comunication...die xphm kot ape aku ckp...
padahal aku just nk bertanya prosedur je on how they to fix appoinment...
yah kami phm prosedur tu bkn nak membabi-buta je g trus interview kat die...
kecewa ngan sikap pengurus bank td...
aku trus online nak cr contact 4 rhb bank hq...
then aku kol rhb bukit bintang KL!!!
mula2 aku igt tu hq tp dorang kate dorang bkn hq...
sedih sket la..
tp aku explain la purpose interview tu...
and surprisely dorang offer and sanggup bg kerjasama 4 interview kat kami...
hairan x???
betapa sibuknya branch RHB Bukit Bintang KL (compare to RHB Segamat) tetapi masih mampu dan sanggup entertain kami...
and die tkejut sgt tg kami snggup dr Segamat snggup ke KL 4 the interview...
and pengurus yg menjawab talian tersebut terlalu la ramah dan baik hati...
thanks 2 Pn ........(maaf terlupa tetapi Pn tersebut adalah Melayu)
dan sememangnye kami ikut flow yg betol..kami akan bawa surat rasmi walaupun RHB Bukit Bintang tak mintak...
kami telah bjaye wat appoinment pada Khamis 29/1 pkul 11 pagi...
kami sangat la berterima kasih pada bank tersebut kerana sudi memberi kerjasam kepada kami...
lihat lah betapa besarnya perbezaan yg berlaku...bank yg berada di tengah kesibukan metropolitan Malaysia mampu memberikan servis yg terbaik berbanding bank cawangan yg kecil terletak di dalam pekan kecil Segamat walaupun dibawah 1 jenama...
terima kasih RHB Bank Bukit Bintang...

4 comments:

lafciko said...

roomate!

wapicakir said...

rumet!!!

Pedagang Merantau said...

RHB Bank = Rashid Hussein Bank lah bro

wapicakir said...

rashid hussien eh?
heheh
yeke?
erkkkk...
tp bg saya rhb tetap sperti yg sya maksd kan...
=)
serik la nak berurusan ngan cawangan segamat rhb...