ikan kelaparan...please feeds them by clicks inside the pool...

Friday, February 13, 2009

derma darah dan derma sabar...


hari ni hari jmaat...
kelmarin hari rabu...
kempen derma darah telah diadakan di UiTM Johor yg berlangsung di penawar(klinik dlm UiTM ni)
malam sebelum kejadian derma darah...hehehe
kecoh kat bilik kwn2 aku ajak g derma darah...
ntah dari mane memang x dinafikan wujud kesedaran dalam diri untuk membantu orng lain yg dalam kesusahan...ye la...
harini hari org yg susah...
lain hari sape yg tahu kn?
so........
as a 1st timer...
aku sgt la teruja.....
hahahaha
lau korang nak tau jarum die BESO(Johor style-asal pktaan besar-) gle la!!!
hahaha...
jarum tu la yg menghalang niat aku slama ni....
setelah beratur pnjg dan menjalani prosedul awal saringan b4 derma...
aku pun bratur mnunggu giliran menderma...
mase tu dah tau...
darah ok xda masalah...
berat ok,tekanan darah ok,
dan darah aku jenis O positif...
smpai je kat doktor tu die die tanye 2 benda...
1. awak dah sarapan?
2.awak mendapat tdur yg ckup x semalam?

jawapan yg aku berikan...
1.belom...
2...saya langsung belom tdo semalaman sejak semalam...

and doktor tu ckp...
im sorry sir but u totally cant donate ur blood today...
it is very dangerous 4 u...


haaaaaa....
kuciwa la aku...
die kater lau blom breakfast boleh g breakfast...
tp lau x tdo atleast 5 hours mmg xbleh tdo...
at da tym dah almost 12pm...
lau aku tdo bgun pun datang balik kempen tu dah habes....
niat awak memang murni nak tolong org...
tapi jgn smpai membahayakan diri awak sendiri...~kata doktor kepada wafi syakir
=(

0 comments: